Thursday, July 21, 2011

Review: Pilihan Malaysia vs Chelsea

Ok..aku semangat nak tulis ni..selalu buat review lambat..tapi kali ni pantas..haha..So, tadi kita dah tengok Pilihan Malaysia menentang Chelsea di Bukit Jalil..Aku pergi Bukit Jalil, tapi aku tak masuk sebab aku pergi atas dasar kerja..aku ada shooting kat sana..Tapi at least aku dapat rasa atmosphere die..Apa yang aku bangga n suka adalah masa aku kat sana, aku dapat lihat banyak warna biru..tapi bukan warna biru Chelsea, tapi warna biru Harimau Malaya..walaupun masih ada orang yang pakai baju chelsea, tapi bilangan yang pakai baju Malaysia lebih ramai berbanding game Liverpool..kalau macam ni,barulah orang tak komplen..bahkan, ada sekumpulan mat salleh yang turut memakai jersi Harimau Malaya!!



Ok, kembali pada game..Mula-mula time first half, Coach Ong memasukkan pemain-pemain senior..Piya, Norhafiz Zamani Misbah, Hairuddin Omar, Amri Yahyah, S.Subramaniam,Farizal Marlias, Daudsu Jamaluddin dan Joseph Kalang Tie..Chelsea banyak mengasak kubu Malaysia tapi digagalkan dengan cemerlang oleh barisan pertahanan dan Goal Keeper..Farizal Marlias yang dulu merupakan pilihan utama K.Rajagobal sebelum injured, konfirm kembali menjadi sebutan untuk kembali ke National team..Farizal bagi aku adalah man of the match..tapi kita tak boleh menidakkan usaha barisan defender kita..Subra paling cemerlang..orang putih kate he puts his body on the line..Bermati-matian memastikan penyerang Chelsea takde ruang..First half, 0-0..

Second half, Torres kluar dan 3 penyerang Chelsea masukkan..Drogba, Anelka dan Daniel Sturridge..Coach Ong mula memasukkan pemain Harimau Muda..Time ni baru nampak ada peningkatan..Mungkin pemain2 senior belum serasi..biasela training seminggu..Pemain Harimau Muda mula tunjukkan taring..mereka mengasak kubu Chelsea..Syahrul Azwari dan Wan Zaharul Nizam atau Kechik mengucar-ngacirkan defend Chelsea..Malangnye Chelsea dapat 'gol'..Free kick Drogba kalau ikutkan tak masuk sepenuhnya..kalau ikutkan peraturan FIFA,bola kena masuk full..so,sepatutnya tak gol..tapi biasela..adatla tetamu datang berkunjung..kenala bagi souvenir kan..lawan Arsenal n Liverpool ref bagi penalti..so,lawan Chelsea, kita bagila gol..Kita hebat sangat sampai ref terpaksa bagi gol kat Chelsea..Kita ada can nak score..masa A.Thamil Arasu one on one dengan Ross Turnbull..tapi malangnya terlebih swerve bola die..takpe,its ok..

Walaupon kita kalah,tapi kita kalah bermaruah..bahkan sepatutnya kita tak kalah kalau bukan kerana belas ihsan linesman..Kita patut bangga..inilah pelapis Harimau Malaya..kalau macam nila cara diorang lawan team yang lebih kuat dan dibarisi player-player luar,tak mustahil Harimau Muda mampu pergi lebih jauh untuk Kelayakan Olimpik 2012..So,untuk Coach Ong dan pemain-pemain Pilihan Malaysia,Congratz n thank you for making us proud!!!Selamanya Harimau Malaya!!

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment