Thursday, November 10, 2011

Preview: Harimau Malaya vs India



Ahad ini Skuad Harimau Malaya akan menentang India di Indira Gandhi Athletic Stadium. Ada live atau tidak, aku tak sure sebab pada hari yang sama Skuad Harimau Muda akan menentang Kemboja dalam perlawanan ketiga peringkat kumpulan Sukan SEA 2011..

So, ada 2 game berbeza untuk peminat bola sepak Malaysia..Sukan SEA dah konfirm ada Live..Hopefully Harimau Malaya vs India ni pun ada Live jugak..probably time yang berlainanla..Harap-harap diorang main lepas Harimau Muda punye match atau sebelum..Barula football filled Sunday!!lepas satu game, tengok game yang lain plak..tak pernah dibuat kat Malaysia melainkan EPL je..Sekali-sekala dapat game berturut-turut pun best jugeee..

Senarai Pemain dah keluar dengan beberapa muka baru dibawa masuk macam Jeevanathan GK Selangor, Mazlizam Muhamad (Terengganu)Mohd Faizal Muhamad (N.Sembilan), Amirizwan Taj Tajuddin (UiTM), Shahurain Abu Samah (N.Sembilan) Faizal Abu Bakar (Kedah) dan Shahrizal Saad (Johor FC)..

Apa yang penting skuad Harimau Malaya tak boleh pandang rendah India..Walaupun India lebih terkenal dengan Kriket, tapi tak bermaksud bola diorang tak power..Ingat Baichung Bhutia? pemain Import Perak yang sebelum tu main dengan East Bengal..Dia pernah mewakili India..Aku tak sure dia main lagi untuk India ataupun dah bersara..Yang aku tau dia still main kat Liga India..Dan India pernah jadi Naib Juara Piala Asia 1964 dan merupakan Pasukan Asia pertama layak ke semi-final Sukan Olimpik pada tahun 1956.. Mereka juga pernah merangkul pingat emas acara bola sepak di Sukan Asia 1962 dengan menewaskan Korea Selatan 2-1.

So, kepada Harimau Malaya, all the best!! semoga kita akan beroleh kemenangan dalam kedua-dua game ni..Inilah masa untuk naikkan balik semangat dan tarik balik penyokong!! Harimau Muda boleh main cantik n beat Thailand so korang pun boleh!!! Selamanya Harimau Malaya!!

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment