Friday, January 6, 2012

Terengganu vs FAM : Let's kick Politics out of Football Campaign

Ye, ini post kedua untuk weekend ni..rasa terlebih rajin pulak..especially bila tengok page belakang news paper hari ni..Apa cerita? Well, korang tengokla sendiri..Dalam minggu ni agak kecoh pasal pendaftaran player import..FAM ada keluarkan pekeliling yang Kelantan dan Terengganu dapat extension untuk daftar player import sebab diorang akan bertanding dalam Piala AFC..

So, apa yang Terengganu buat? diorang gugurkan 2 player import awal dan sign 2 orang player lain..diorang buat sebab FAM dah lanjutkan tempoh untuk diorang..Tapi, dengan tiba-tiba dan tak semena-mena FAM menolak pendaftaran 2 player tu dengan alasan kata dah lebih dari tempoh yang dibenarkan..Sedangkan kat surat pekeliling tulis 9 Januari..

Apa yang menariknya, FAM siap keluarkan statement kata diorang tak pernah keluarkan surat pekelilng atau letak syarat macam tu..Diorang menepis semua kenyataan dari Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu..Punyalah beria-ia menidakkan semua kenyataan..until Terengganu tunjuk sendiri surat pekeliling yang dikeluarkan oleh FAM..Siap highlight bahagian mana yang tulis pasal lanjutan proses pendaftaran pemain..

So, today FAM mengaku yang diorang ada keluarkan surat tu dan mintak maaf..So, happy ending la kan? NOT!!! FAM tetap dengan keputusan diorang untuk tak terima pendaftaran 2 player import Terengganu? What The Hell???Korang dah mengaku salah, bukti pun dah jelas, tapi still tak nak kalah??!! Seriously FAM, stop being a joke!tak pasal-pasal Terengganu terpaksa hadapi season ni tanpa player import or at least sampai April..Ini jelas dan nyata satu bentuk penganiayaan oleh FAM..Susah sangat ke nak mengaku salah dan betulkan salah tu..Korang buat silap, orang lain jadi mangsa..Stop being a joke la FAM..

But one more thing, aku terkejut jugak dengan tindakan Terengganu yang last minit nak tukar player import..hari tu kata si Sumareh tu dah bagus..Aku pun ada tengok mamat tu main masa friendly lawan KL..bagus n muda lagi..tiba-tiba bila dapat proses lanjutan, terus gugur n sign player lain..Kinda stupidla..tapi mungkin diorang ada nampak 2 player yang diorang nak sign tu ada something extra, tapi diorang patutnya settlekan the signings awal2..

Apa-apa pun, aku masih tak puas hati dengan tindakan FAM yang seakan-akan melepaskan kesalahan tu macam tu je..Korang yang screw things up, so korangla repair..bukan biar orang lain yang tanggung kesalahan korang..please be responsible..Too many things yang korang dah screw up especially liga Malaysia..Please, we need people who are passionate about local football to lead..No politicians..Gotta stop this..Jom kita start a campaign 
LET'S KICK POLITICS OUT OF FOOTBALL"!! please spread this campaign..This shit must stop now..

-Tanah Tumpahnya Darahku-

2 comments:

  1. FAM tahu Terengganu boleh diperbodohkan sebab diaorang telah diperbodohkan tahun lepas..takpe..boleh cuba minta subsidi untuk bayar gaji player import tuh..kita pun sedia maklum FAM dah memang bangang, jadi sepatutnya kita nih jadi lah cerdik sikit, tapi tak...ikut jadi bangang..nah!! kan dah dibangangkan sekali lagi oleh FAM..kesian Terengganu...

    ReplyDelete
  2. akhirnya..abang rambo dah bersuara..haha..yup, itulah dia..selagi semua penakut dan ikut telunjuk FAM, selagi tula FAM akan terus menjahanamkan liga tempatan..kalau peminat lari, diorang akan kata peminat tak nak sokong..kami sokong liga tempatan tapi kami tak sokong FAM!!

    ReplyDelete