Friday, May 6, 2011

Stop This Nonsense!!!


Semenjak dua menjak ni, popular di dada akhbar mengenai isu Stadium Nasional Bukit Jalil..Isunya adalah Stadium Bukit Jalil sedang diperbaiki, namun pihak FAM mahu semua perlawanan yang melibatkan Harimau Malaya dan Harimau Muda diadakan di sana.. Seperti sedia maklum, bulan Jun dan Julai ni, fixture pasukan negara sangat padat..Kita ada kelayakan Piala Dunia, Kelayakan Olimpik, dan perlawanan persahabatan menentang tiga kelab England iaitu Chelsea, Liverpool dan Arsenal..Pihak kontraktor mengatakan bahawa jika SBJ digunakan sebelum ia siap diperbaiki, FAM perlu membayar RM 500 ribu..dan jawapan FAM pada mulanya adalah mereka akan fikirkan venue lain kerana taknak menggunakan wang rakyat..



Taknak menggunakan wang rakyat ye? This is all bullshit!!kalau betul tak nak guna wang rakyat, kenapa terima adakan perlawanan persahabatan yang ntah ape2 dan tak membantu ranking skuad negara? tiket paling murah rm80..so, korang takkan kisah main kat Bukit Jalil, sebab duit tiket je dah mampu cover..aku tau Arsenal, Chelsea dan Liverpool tu kelab besar, tapi apa sumbangan mereka pada skuad negara? dan game tu pulak diadakan dalam masa Harimau Malaya tengah berjuang dalam kelayakan Olimpik dan Piala Dunia..Mana yang lebih penting?jangan pikir duit dan populariti je wahai FAM..kalau ikut aku, aku suruh main kat padang rumah aku je..



Maybe ada yang tak setuju n kate, kedatangan kelab-kelab besar ni tandanya mereka mula memandang keupayaan Skuad Negara..WTH?! mereka tak pandang keupayaan Harimau Malaya, tapi mereka memandang bagaikan harimau nampak daging kat duit dan populariti yang mereka akan dapat di Malaysia..Kepada King Raja, jangan gunakan player-player utama kita untuk game-game ni..kesian diorang..dahla jadual liga padat, ade Qualifying olympic dan World Cup lagi..Hantar budak-budak SSBJ je..takpon, buat team lain..kumpulkan pemain-pemain berbakat dalam Liga Super..Ade je..Akmal Rizal, Hairuddin Omar, Piya, Azwan Roya, K. Nanthakumar..kumpul player-player tu, buat team baru..campur2 la sket dengan Skuad Kebangsaan..Nanti FAM marah pulak..tapi dahulukan mane yang penting..jangan buat player kita penat..


Kepada FAM, sudah-sudahla carik untung..fokus benda yang penting..Harimau Malaya tengah naik, cari platform yang lebih sesuai untuk mereka..bukan adakan perlawanan persahabatan  yang tak memberi makna macam ni..

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment