Sunday, July 24, 2011

Ayuh media, naikkan semangat Harimau Malaya

Aku tertarik dengan satu artikel dalam Kosmo today..finally, somebody has spoken..aku tak tau siapa yang tulis, sebab xde name but aku suka n memang dah lame ade idea macam die..pada siapa yang beli kosmo hari ni, (Isnin,25 Julai 2011) boleh bukak page 63, n tengok artikel bertajuk "Berita Bola Sepak Hiasi Muka Depan Akhbar Singapura "..ni link die http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2011&dt=0725&pub=Kosmo&sec=Sukan&pg=su_02.htm..

Ape yang menariknya artikel ni?Artikel ni menceritakan bagaimana akhbar Singapore menggembar gemburkan kemenangan diorang ke atas Harimau Malaya dalam 1st leg hari tu..Kira lebih kurang sama macam ape yang kita buat masa Harimau Malaya menang Piala AFF Suzuki..memang biasala bila menang buat macam tu kan?ok..sabar..baca dulu sampai habis artikel tu..artikel tu ada highlight pasal bagaimana media kita patut mencontohi media Indonesia..Apa yang media Indonesia buat?kalau korang aware masa Piala AFF Suzuki haritu, media Indonesia memang bakar line habis2 sebelum kita bertemu..24 jam cerita pasal team Garuda die..Kutuk2 Malaysia..kita?adela ciput sket..itu pon kat paper ruangan sukan n time berita sukan kat tv..

Media ni penting..diorang ada function terhadap perlawanan jumpe singapore ni..especially time2 macam ni..Kerja media adalah bakar line n naikkan mood atau build up mood untuk supporter2..time nila patut banyak cerita pasal Harimau Malaya..buat iklan..bukan tunggu dah menang baru masing2 nak letak iklan tahniah..itu namanye kiss ass..So,buatla talk show or ape2..pegi tanye orang ramai..bakar semangat rakyat Malaysia ni..time2 macam ni la nak buat..Aku tau, sebab aku sendiri kerja media n memang aku nak bakar line bos aku suruh aku buat kerja ni..aku nak buat something for my beloved Harimau Malaya..

So, mari kita tengok dalam minggu ni..adakah media akan bakar line atau kite terpaksa bakar line sendiri gune medium internet..walau macam mane pun, kita perlu bersedia dan naikkan semangat sendiri supaya kita mampu menjadi penggerak dan penyumbang semangat kepada Harimau Malaya..AUMMMM!!!

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment