Wednesday, July 13, 2011

Review: Harimau Malaya vs Meriam London

Ok..aku malas sikit nak cakap pasal game ni..tapi sebab dah ade preview, so kena ade review..orait..Seperti yang kita tau, anak-anak buah King Raja tewas kepada pasukan muda Arsene Wenger..4-0..banyak benda yang kita boleh amik iktibar dari perlawanan ni..Tak perlu nak terlampau emosi sangat..Ini hanya perlawanan pertunjukan..tak perlu nak kutuk-kutuk kate Player Harimau Malaya teruk or ape..Ini hanye exhibition match.kite ada game yang lagi penting dari ni..Ye, mungkin ayat ni cliche', tapi itulah hakikatnya..

Dari barisan pertahanan until attacker..banyak yang perlu diperbaiki lagi..45 minit pertama, ok..nampak kita ade inisiatif untuk menyerang..S.Kunanlan paling menyerlah..bek kiri Arsenal, Carl Jenkinson pening tercungap nak jage die..Posession pada 45 minit pertama ok..ade jugak kita try nak score..paling hampir adalah free kick El Kapitano, Safiq Rahim..lemas keeper Arsenal, si Wojciech Sczesceny tu..Tapi beberapa defending mistake membolehkan Arsenal score..tapi xpe..aku lebih rela diorang buat mistake dalam game ni n dapat perbaiki daripada buat mistake masa lawan Singapore nanti..Nasril perlu lebih tenang dan berkomunikasi dengan barisan pertahanan..Gol Walcott jadi bukti kurangnye persefahaman antara Keeper dan defend..

2nd half tempo kita da kacau..mungkin beberapa pertukaran merencatkan corak permainan Harimau Malaya..takde serangan yang memberansangkan..Kita kadang-kadang kelihatan takde idea bile tengah attack..ini diakui oleh Dato' K. Rajagobal yang kate Harimau Malaya tak mempamerkan corak permainan sebenar..kalau kita main dengan corak permainan sebenar, aku rase kita boleh sekurang-kurangnya seri dengan Arsenal..

ok,ape yang aku nak highlight adalah,aku kecewa dengan peminat Malaysia..pada hari tu, aku pusing KL dengan niat nak 'menembak' dan tengok berapa ramai supporter Malaysia yang ada..malangnya, aku sorang je yang bangga pakai baju Malaysia..kawasan BB penuh dengan supporter Arsenal,sampai aku tak rase macam aku kat KL..well, itu ok lagi..Biasenye supporter2 ni akan bagi alasan, katenye biarpun memakai jersi luar, tapi hati mereka tetap pada Malaysia..well,please answer this, if that statement is true, then WHY THE HELL YOU GUYS BOOED OUR OWN NATIONAL PLAYER, AIDIL WHEN HE WAS LYING THERE INJURED?korang orang london mesti faham English kan?ke nak aku translate to BM?aku sangat-sangat kecewa apabila rakyat Malaysia sendiri, boo pemain kebangsaan yang sedang berjuang untuk negara..that't the worst insult ever..inilah antara sebabnya Ultras tak datang..diorang pun malu tengok gelagat supporter ni..damn..

Lepas tu, Astro plak xde live..mula-mula dok gebang kate ade live..So, probably ramaila yang tak beli tiket dengan harapan nak tengok kat the so called Stadium Astro..then, last-last minit, cancel..WTH??alasan yang aku dapat adalah pihak penganjur dah tetapkan syarat, if kutipan tiket tak lebih 80%, tak boleh siar Live..dah apahal kena ikut syarat penganjur..sepatutnya Astro dan FAM kena main peranan..memang penganjur tolong bawak, tapi ini negara kita..Kita ada hak..nampak sangat FAM jadi lembu kena cucuk hidung..nak penuhkan poket diorang dengan duit, so kansel live dengan harapan orang akan beli tiket last minit..bak kate sorang kawan aku kat Facebook "Dah boleh nampak dah permainan FAM tu. Tiket x habis, teros cancel live kat TV nak paksa org beli tiket tgk di stadium. Itu ke persatuan yg korang minat sangat nak cium bontot tu? Kau buat mcm tu, they wont think twice about screwing u up the ass"..

Menang atau kalah,Harimau Malaya will always have my unyielding support!!

-Tanah Tumpahnya Darahku-

1 comment:

  1. Sedih ambe bile tgk aidil kene boo ngan 'penyokong arsenal'

    ReplyDelete