Friday, July 29, 2011

Salam Jari tengah kepada orang yang nak King Raja Resign!


Aku dah tak boleh sabar..aku betul-betul marah..kekecewaan kalah pada Singapore tak habis lagi, dah ade lalang-lalang yang menaikkan darah aku..dahla masa aku balik dari Stadium dah ade suara-suara yang mengutuk aku..siap kate tak payah support Malaysia..buang mase..n yang paling aku menyirap kata-kata ni keluar dari mulut rakyat Malaysia..

Itu aku telan, tapi yang aku tak boleh nak telan, bila ada orang-orang yang nak K. Rajagobal letak jawatan..come onla!!siap kutuk kate die tak reti taktikal, bodoh sombong,degil..Aku tau, golongan-golongan ni jugakla yang mengipas2 bila Malaysia menang AFF Suzuki Cup..If Malaysia menang Piala AFF tahun depan, konfirm diorang ni la orang-orang pertama yang akan mengipas-ngipas die..Lalang yang bangang!!Mungkin akan ada orang kate aku ni menyokong membabi buta..meh sini aku nak remind korang..Siapa yang bantu negara menang Pingat emas Sukan SEA?siapa yang bantu kita layak ke Pusingan kedua Sukan ASIA setelah sekian lama?siapa yang bantu kita jadi juara ASEAN?walaupon King Raja diberi tugas dalam tempoh masa yang singkat selepas B.Sathianathan dipecat?SIAPA?TOLONG JAWAB!!!

meh aku nak skolahkan korang lagi..Pengurus Manchester United, Sir Alex Ferguson, mula bertugas kat MU pada tahun 1986..berapa lame die amik masa nak menang trofi?4 tahun tau tak?itu pon FA Cup..ade tak die letak jawatan?ade tak diorang pecat die mase MU dapat tempat ke-11 dalam liga 2 kali dalam tempoh 3 tahun pertama die?takdekan? die diberi masa untuk build team die..n now, ape jadi?MU merupakan pemenang EPL terbanyak dengan 19 trofi EPL..so, kalau orang macam Fergie diberi masa lama, kenapa kita baru kalah sekali,ade yang menyalak macam anjing mintak King Raja resign..orang macam korang ni baru nak ikut Harimau Malaya agaknye..

Antara alasan yang digunakan adalah, King Raja punye taktikal teruk sebab die takde backup plan..meh lagi skali aku nak skolahkan korang..setiap team ade core player..untuk lawan Singapore, kita hilang 2 tonggak,iaitu kapten Safiq Rahim n Norshahrul..kalau korang kate die sepatutnya ade plan B, korang kena pikir, both players hilang dalam tempoh yang sangat hampir dengan game..Kalau Xavi or Messi injured sebelum final Champions League, konfirm Pep Guardiola pon menggelabah..Kalau taktikal die teruk, kita tak menang AFF Suzuki Cup..

Come onla..jangan pikir pakai kepala lutut boleh?kalau bagi job ni kat Jose Mourinho or Alex Ferguson pon,kalau tibe-tibe key player injured or taktikal tak menjadi atas sebab-sebab tertentu, diorang pon pening..So, boleh tak instead of korang sibuk nak suruh King Raja resign, korang tanye diri korang dlu, berape game Harimau Malaya yang korang dah pergi n akan pergi?kalau setakat baru pegi time lawan Singapork, korang simpanla komen2 korang yang bangang tu..Kalau korang tengok dari awal2 mase King Raja pegang, korang akan tau style die..

N korang kena  ingat, team ni dibuild oleh King Raja untuk layak ke Piala Asia 2015 secara merit..even die pon realistik bahawa kita belum mampu ke Piala Dunia..instead of menghina die, ape kate korang teruskan sokong n datang ke stadium untuk menyokong Harimau Malaya..tak payahla sibuk nak buat FB page suruh die resign..aku yakin, orang yang nak suruh die stay macam aku lagi ramai dari korang..same macam page Justice for 80k yang supporter Liverpool Malaysia buat..kate 80k, last2 yang like 500 lbey je..come onla..lagu Pelita by A.P.I aku dedicate kepada King Raja n Harimau Malaya..never give up!!i'll always be supporting u guys through thick n thin..

-Selamanya Harimau Malaya

1 comment:

  1. lu memang steady!!! :-) tabik sahabatku!! betul apa yang diperkatakan.. ;-)

    ReplyDelete