Friday, August 12, 2011

Piala Malaysia 2011



Seperti yang diketahui pada minggu lepas, undian Piala Malaysia dah pon berjalan..Jadi masa untuk bersorak dan menyokong pasukan negei kelahiran masing-masing dah sampai..Walaupon time tu kita akan dibayangi jugak oleh EPL dan liga-liga lain, apalah salahnya turun bagi semangat kat pemain-pemain yang berusaha untuk menaikkan nama negeri tempat kelahiran kita..kalau diorang menang Piala Malaysia, korang jugak yang dapat cuti..padahal korang sokong pon tak..

Ok, kalau korang ingat atau refer link ni kalau malas nak cari http://harimaumalayalover.blogspot.com/2011/04/menyemarakkan-semangat-kenegerian-demi.html , sekarang aku back to my roots..untuk Piala Malaysia ni dan masa hadapan,aku akan menyupport City Boys..KL!selama ni aku sibuk support negeri kelahiran bapak aku Kelantan, now aku nak support negeri kelahiran aku..Walaupon aku tau sekarang KL banyak sangat problem,gaji player tak bayar, padang jahanam dan macam-macam lagi, tapi now pintu hati dah terbuka untuk join sokong KL hasil pujukan Capo KLU (KL Ultras), Ivan Kayshiro..So, now i'll be joining one of the Ultras..so, sape2 yang lahir kat KL tu, jomla ke Stadium!!aku pon tak sure lagi Stadium Cheras boleh pakai ke tak..rasenye main kat Stadium Selayang kot..

Ok, pada yang tak tahu lagi grouping untuk Piala Malaysia ni, meh aku bagi..

KUMPULAN A: Johor, Kedah, Sabah, Perak

KUMPULAN B: Sime Darby, Terengganu, PKNS, N.Sembilan

KUMPULAN C: Sarawak, Kelantan, Johor FC, Felda United

KUMPULAN D: PDRM, Selangor, T-Team, KUALA LUMPUR

so, kalau tengok pada grouping ni, rasanye dah boleh budget sape yang boleh go through..tapi bola tu bulat, ape pon boleh jadi..MPPJ pon pernah jadi Champion dulu..team-team yang biasa diramalkan untuk jadi juara adalah Kelantan( Juara Liga Super dan Juara Bertahan), Terengganu (Juara Piala FA) dan Selangor (Pemenang terbanyak Piala Malaysia).. Mungkin jugak N.Sembilan, Perak, Kedah n T-Team akan cuba nak spoilkan the party or maybe KL akan jadi Champion, who knows?

So, kepada semua peminat bola sepak, jomlah kita bertukar daripada duduk depan tv ke duduk(atau in my case berdiri) dalam stadium..Marilah kita menyemarakkan api Piala Malaysia!!!

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment