Wednesday, September 21, 2011

Review: Harimau Malaya vs Samurai Biru

Ok..Done watching Kelayakan Olimpik lawan Jepun..bagi yang tak tengok, keputusannya adalah Jepun menang 2-0..Kalau ikutkan mereka boleh menjaringkan lebih banyak gol..tapi kekebalan pertahanan terutamanya Kapten Apek kita..Secara berseorangan menafikan percubaan player Jepun..Die pon dah muke macam Jepun, so die faham agaknya apa yang player Jepun borak2..Secara keseluruhan, GK,dan centre back layak dipuji..Apek, Muslim dan Fadhli Shas menunjukkan persembahan mantap yang membuktikan kenapa diorang dipanggil ke senior team..Full back,hmmmm...Mahali dan Zubir cam lost..dari segi defending senang exposed..still kena perbaiki..



Dont let me start on the midfield..Kita tak main macam biasa..terlampau banyak kehilangan bola dan wasteful bila dapat posession..seakan-akan lost..terlampau nervous agaknye..kesian Wan Zack sebab terpaksa dikeluarkan awal..die memang dah injured tapi die sangat penting untuk Harimau Muda..Kemasukan Wan Zaharul Nizam a.k.a Kecik n Irfan Fazail menghidupkan sikit bahagian sayap..Adala sekali gerakan menarik dan hampir menghasilkan gol..Aku nampak future yang cerah untuk Kecik n that's why dia tersenarai untuk friendly lawan Australia..dribbling, laju n tenang..memang gempak si kecik ni..

Both goals from Japan datang daripada kesilapan benteng pertahanan..yang first kita 'tertidur'..yang second boleh dielakkan if kita main offside trap..Fadhli Shas patut bergerak ke atas sikit..tapi maybe sebab kita tak main offside trap kot..so, coach Ong, train pejuang-pejuang kita main offside trap..



Ok,untuk game ni, aku ingat nak join tengok kat NZ Wangsa Maju..tak pernah try join event TM..nak tau gak camne..Diorang sekali dengan siaran langsung RTM..nampak cam best..suddenly, aku rase menyampah..ini aku punye opinion, so pada yang tak setuju, itu opinion korang..Some of the supporters datang sebab dibayar..dapat kupon free untuk makan..bukan aku serkap jarang, tapi memang ada orang kuat kompeni tu menyelit kat table aku, so aku terdengar borak2 diorang..tak taula if diorang betul2 sokong Malaysia..But dari apa yang aku tengok, aku rasa diorang sendiri tak kenal sapa player yang main, game ni punye format..menjerit bagai nak rak, tapi rupanya sibuk nak masuk tv n lagi banyak die buat havoc, lagi banyak die dapat kupon..come onla..itu ko panggil diri ko 'supporter'? kononnya bomoh Malaysiala..adoi...Sebab dah menyampah n tak larat nak terlibat, aku blah n tengok kat tempat lain..sorry, my loyalty cannot be bought by money..simpan duit korang..aku sokong kerana aku betul-betul sokong Harimau Malaya!!

Last but not least, korang dah tengok camne stadium Yokohama penuh kan?so untuk game kelayakan kat SNBJ, jom kita penuhkan!!!!!kita penuhkan stadium keramat kita!!!!!biar Jepun plak yang terkencing!!SELAMANYA HARIMAU MALAYA!!!

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment