Friday, November 18, 2011

One step to the Finals - Harimau Muda vs Myanmar

Semi Final..Just a few more steps for us to regain the gold..Supaya kita mampu tamatkan tahun ini dengan kegemilangan..Tahun ni tak berapa bagus untuk pasukan kebangsaan..So, by winning the mother of gold dalam SEA Games is a sign that all is still good for Malaysia..Kita perlu menang..Ditambah pula dengan tahun depan kita tuan rumah untuk Piala AFF Suzuki..So, dengan memenangi Sukan SEA, kita akan membuatkan pasukan lain rasa seram-seram sejuk untuk bermain di Malaysia..

Lawan yang akan kita jumpa di Semi - Final adalah Myanmar..Pasukan Myanmar ni kalau nak kata lemah, tak boleh..nak kata kuat sangat pun tak boleh..kalau ikut ranking, kita lagi tinggi..tapi ranking hanyalah ranking..Indonesia n Thailand pun ranking lagi tinggi dari kita, tapi kita boleh je buat lauk..So, hopefully anak-anak buah Coach Ong mampu steady kan diri..maintain performance macam lawan Indonesia hari tu..Just polish sikit finishing..Setiap peluang yang ada jangan lepas..Striker mesti tambah 'SENGAT' bak kata Ajib KL Gangster..

Hari ni Harimau Muda akan bermain tanpa OKS di bangku memberi arahan..Dia akan jadi VIP hari ni..duduk atas kerusi yang empuk..aku seriously ingat dia boleh guna walkie talkie..rupanya hari ni tak boleh..Seriously? Aku rasa selama ni aku tengok EPL boleh je..Mungkin ni antara taktik celaka Indonesia untuk bagi kita kalah..so, dia terpaksa guna notes je..Tapi aku rasa Harimau Muda dah boleh tau taktik yang OKS nak guna..dia tak payah pakai walkie talkie, OKS kenyit mata je diorang dah boleh tau apa dia nak..Dia dah lama dengan budak-budak Harimau Muda ni..

Untuk hari ni aku percaya OKS akan guna taktik macam lawan Indonesia..Syahrul Azwari akan main sebelah kanan..sebab Wan Zaharul Nizam masih injured..unless dia gunakan Yong Kuan Yong, baru Syahrul Azwari boleh push ke atas jadi striker..Tapi actually walaupun SA18 nampak macam main midfield, untuk formation 4-5-1, tapi kadang-kadang dia akan jadi striker n tukar jadi 4-4-2..tapi kadang-kadang juga akan jadi 4-3-3 dengan Fandi Othman support kat kiri..hebat kan budak-budak ni? selamba tukar formasi ikut situation time game..It tanda kematangan..

So, to Harimau Muda, all the best!! beat Myanmar and penyokong-penyokong 'lalang' Indonesia yang konfirm akan support Myanmar hari ni..percaya la cakap aku..Hari tu kita dah bagi diorang senyap..Now kita bagi diorang senyap lepas tu hopefully Vietnam bagi diorang senyap terus..dah macam langau bunyik diorang ni..All the best Harimau Muda!! Selamanya Harimau Malaya!!

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment