Sunday, November 6, 2011

Preview: The Road to reach the Gold Pt 1

Pukul 5 petang ni bermulalah usaha untuk defend Pingat emas Sukan SEA yang kita menang tahun 2009 kat Laos hari tu..Tambah plak dengan matlamat nak balas dendam balik skuad senior kalah dengan Singa Pondan tu..Kali ni mesti mau ajar sikit..Team Singapore yang ni rasanye takde player import kot..Tapi kita tak boleh ambik ringan..Kita kena menang, tak boleh seri atau kalah..Kita dalam group of death dengan Thailand and Indonesia..

Skuad Harimau Muda bimbingan Ong Kim Swee sepatutnya takde alasan untuk tak membawa pulang Pingat Emas Sukan SEA..bukan nak letak pressure pada diorang..tapi aku rasa dari segi preparation, kita paling mantap..siap hantar pegi Slovakia..n ramai player yang menang Piala AFF Suzuki ada dalam team tu..Khairul Fahmi, Muslim Ahmad, Fadhli Shas, Asraruddin Putra n Mahali Jasuli.. Ditambah pulak dengan kapten baru Baddrul Bakhtiar..So, nonsense if kita tak lepas group stage..Kita perlu menang Pingat Emas..Apa gunanya kita menang 60 Pingat kat Sukan SEA kalau tak menang pingat emas acara bola sepak..

Satu player yang aku tak sabar nak tengok adalah Yong Kuan Yong..maybe sebab dia player KL, tapi aku ada feeling yang dia bakal jadi regular set up untuk team Kebangsaan..Aku bukanla nak kata aku ada 6th sense, tapi sebelum ni aku ada perasaan yang sama amsa tengok Mat Yo n Wan Zack Haikal..Diorang ada flair..So, aku rasa YKY ni akan jadi watak penting untuk bantu kita menang Pingat Emas Sukan SEA..

Lagi satu player adalah Wan Zaharul Nizam a.k.a Kecik..Dia ni macam Aaron Lennon..Laju..skill ada..tapi still kena polish..Dia ni aku rasa tak lama lagi main untuk Kelantan ni..haha..Maybe aku ni jenis suka tengok player yang laju n skillfulll tapi aku tak mengabaikan kepentingan pertahanan..Bak kata pepatah, "Forward wins you games, but defence wins you the championship"..So, Muslim, Fadhli, Mahali, Asra dan semua barisan pertahanan perlu gunakan semua pengalaman yang diorang dah kutip kat Slovakia and gunakan..

Kepada Harimau Muda, selamat berjuang..Pertahankan hak kita iaitu Pingat Emas Acara Bola Sepak Sukan SEA..dan yang paling penting, kasi ajar sama itu Singa Pondan..Tunjukkan bola sepak sebenar kat diorang..kita tak payah berlakon untuk menang..We do it by scoring goals!! So, Good luck kepada coach Ong dan anak-anak buahnya!!!

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment