Tuesday, November 22, 2011

Sambutan Wira!



Champions pulang ke tanah air..Kali ni punya post takde nak cakap sangat pasal game or anything..Just nak cerita sikit pasal celebration terhadap pemain-pemain pagi semalam..Since aku seorang wartawan, bos aku pun arahkan aku pegi LCCT untuk sambut hero-hero kita..Aku pun dengan pantas pecut ke LCCT sebab ingat diorang akan sampai pukul 2.30 pagi..Time tu dah pukul 2..By 2.40 aku sampai..dengan kancil kontot aku, aku pecut potong semua kereta termasukla lori dan bas..Punyalah excited nak sambut Harimau Muda..




Once dah sampai aku terkejut tengok betapa ramai peminat kat LCCT..kagum aku..Of coursela Ultras Malaya paling ramai n bersemangat..Chanting dah macam dalam stadium..jumping..dancing..memang rasa macam kat stadium..Ramai yang tertarik dengan apa yang diorang buat..especially bila diorang chant lagu SELAMANYA..yela, kan lagu tu sekarang popular..so, sekarang semua orang dah tau chant Selamanya..so, nanti game lawan Syria nanti bolehla satu stadium chant right?




Pukul 2 lebih dah ramai orang..Last-last dapat tau Harimau Muda will only arrive at 7.30am..kalau orang biasa konfirm dah balik rumah dah..tapi sebab semangat nak sambut player-player kesayangan yang dah harumkan nama Malaysia, semua stay..Ada yang pergi minum kat kedai-kedai berdekatan walaupun harga mahal nak mampus, ada yang borak dengan member dan ada yang terbongkang tidur kat mana-mana port yang ada..




Setelah lama menunggu, tepat pukul 7.50 pagi our heroes pun sampai..Semua excited gila..termasukla aku..yela, selalu dok interview ahli politik n menteri je..tapi ini lain..semangat dia lain..aku rasa teruja nak interview hero-hero kita..Ini lagi besar dari interview PM bagi aku..aku sangat-sangat teruja..haha..Best bila dapat ucapkan tahniah secara berdepan n salam dengan Coach Ong n budak-budak kita...seriously, the feeling is different..





So, kepada siapa yang nak tengok sambutan kat LCCT, ini link dia http://mobtv.my/current_affairs-442.html , yup, that's me guys..selebet je..haha..Ok, selamat menonton dan jangan lupa ke Stadium hari ni!!!

before aku end post ni, ini kata-kata semangat coach Ong untuk anak buahnya masa final lawan Indonesia hari tu.."They don't respect you, they don't respect our flag, they don't respect our King and they don't respect your parents. If you allow this to happen, then you are cowards. You must teach them what being 
Malaysian is all about.

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment