Wednesday, February 1, 2012

Is this what we call a friendly match?

Ok, its been a while since aku menulis. Macam tipikal pulak mukadimah aku ni. haha. Ok, sambung semula. Minggu ni kita ada dua friendly untuk peminat bola sepak tempatan. Harimau Muda vs Selangor dan Harimau Malaya vs Kelantan. Satu persoalan yang membuatkan aku terfikir, adakah pasukan kebangsaan negara lain pernah adakan friendly menentang kelab dalam negara sendiri? tak payah cakapla pasal Man United vs England, AC Milan vs Italy atau Real Madrid vs Sepanyol, tapi dalam ASEAN sendiri, pernah tak Thailand vs BEC Tero Sasana, Indonesia vs Pelita Jaya? aku tak taula if ada, tapi setakat ni aku tak pernah dengar lagi.

Aku sempat pergi tengok Harimau Muda vs Selangor kat Bukit Jalil semalam. It just dont feel right. Well, since aku bukan supporter Selangor, its easy for me to choose which team i support. Fans Red Giants macam mana pulak? juga Fan Kelantan yang lawan Harimau Malaya malam ni? to who do you show your support? negeri atau negara?

Setakat ni sebenarnya dah banyak kali Harimau Malaya dan Harimau Muda buat friendly lawan team negeri. I dont know the reason why. Adakah untuk cuba pemain baru? apa yang player boleh belajar dalam game ni? Both team akan bermain berhati-hati dan for me aku tak rasa player dapat apa-apa pendedahan dalam game ni.

Is it hard untuk FAM dapatkan negara lain untuk adakan friendly dengan kita? well, untuk bulan ni katanya ada 2 game iaitu lawan Arab Saudi dan Filipina. Well, let me remind you one thing, game lawan Arab Saudi tu masih belum konfirm ye. Macam mana boleh tak konfirm lagi sedangkan tarikh game dah dekat? Stupid right? and both games main away. Bila la agaknya dapat tengok Harimau Malaya kat home ground kita. Well, nampaknya hanya game Harimau Muda vs Jepun je yang ada untuk kita menggila kat stadium.

BTW, Harimau Muda akan bertandang ke Bahrain untuk sambung perjuangan mereka untuk layak ke London tahun ni. Jom kita doakan kejayaan mereka dan teruskan menyokong mereka walau di mana kita berada!

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment