Saturday, February 4, 2012

Preview: Harimau Muda vs Bahrain part 2

Anak2 buah coach Ong akan kembali meneruskan perjuangan untuk layak ke Sukan Olimpik 2012 dengan menentang pak-pak Arab dari Bahrain kat gelanggang diorang. Dari segi possibilty untuk layak tu memangla agak payah, but hey, jangan jadikan itu alasan untuk tidak menyokong mereka. Aku tau esok ada game MU vs Chelsea, but pandai-pandai korangla pilih mana yang penting.

Apa yang aku tengok masa friendly Harimau Muda dengan Selangor maybe tak cukup untuk aku buat kesimpulan sebab its just a friendly match yang sangat friendly. But hopefully diorang boleh kekalkan corak permainan macam diorang lawan Bahrain masa kat Bukit Jalil and jangan loose concentration macam time game tu jugak. For me, penentu kemenangan kita adalah pertahanan dan midfield. Wan Zack, Guru, Fandi, Nazmi Bieber(aku pun tak tau kenapa aku masih nak panggil dia Bieber),Irfan Fazail, Muslim, Amir Saidin, Zubir dan Mahali. Aku tau diorang akan terima asakan bertali arus dari Bahrain. They must stay composed and relaxed all the time. Jangan gelabah. And masa game lawan Selangor tu aku tengok OKS letak Fakri kat midfield, so probably Fakri akan diletak kat midfield la kot. 4-5-1 maybe dengan Shakir Ali lone striker kat depan. Fakri ni agression dia bahaya sikit, masa lawan Selangor dia tackle macam game betul. Its a good thing, but kena control a bit and tak boleh terlampau ikut perasaan.

Nazmi macam biasa, jentera penggerak. Aku tengok masa lawan Selangor dia main atas sikit, macam support striker. My personal opinion is dia kena ke bawah sikit, letak dia terlampau ke atas mengurangkan influence dia terhadap game. Dia boleh pass, long pass, through ball. Pendek kata dia kreatif and rajin. Tapi itu opinion aku la, i guess OKS knows him better right? Shakir Ali nampak a reborn man lepas dia join Negeri Sembilan, nampak lebih tajam. So, hopefully he'll come good.

Unfortunately kita takkan dapat melihat kelibat Syahrul Azwari yang aku rasa satu kehilangan sebab skill and speed dia sangat ditagih untuk kita lancarkan counter attack. Kita juga takkan dapat melihat ketenangan Fadhli Shas di bahagian pertahanan.

One thing yang aku harapkan dari semua peminat Harimau Muda adalah, keep faith with them. Biar apa pun, teruskan sokong. Ingatlah, kalau kita tak boleh menyokong ketika kalah, jangan bersorak ketika menang. Let's have faith with them. Ayuh rakan-rakan, lupakan bola sepak luar dan satukan jiwa kita untuk perjuangan Harimau Muda!!

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment