Friday, June 1, 2012

Review: Harimau Malaya vs Azkals: Kecewa,kecewa dan kecewa.

Malaysia vs Filipina. Macam biasa. You won't get much about the scoreline or report. Itu baca kat paper. Plus game malam ni seri. 0-0. It was a dull match. I will be frank. It was disappointing. We were too safe. Attacking tak menjadi. Lack of creativity and finishing. Filipina bukan lawan kita. Diorang tak sama taraf dengan kita, percayalah. We were better than them in that game, even on our bad day.

Well, let's start dengan starting eleven. Kita ada Farizal,Aidil,Fadhli Shas, Bunyamin Omar,Azmi Muslim, Safiq Rahim, Gurusamy,Kunanlan,Shahurain,Safee Sali and Norshahrul Idlan Talaha. Beza team ni adalah tak ada Mahali, Muslim Ahmad,Asra and Ashaari Shamsudin. So, apa yang lacking?Most yang tak ada adalah defender je pun. But overall, some of them nampak a bit weary. Or tired. Long season? tak taulah. tapi kita lack spark. Tiada kreativiti. The best player for me adalah Kuna. Speed and trickery memeningkan defend Filipina. Probably if Wan Zack ada di sayap kanan lebih bagus. Aku memang persoalkan kenapa Wan Zack tak main, but dapat tweet kata Wan Zack belum100% fit and Shahurain pun masuk. Wasn't a good performance from Kecik. Aku tau dia boleh buat better. Untuk N9 dia okay je main situ.

Ada orang persoalkan, kenapa ramai sangat player ATM, sebab ATM kan main liga Premier. Well, the gulf between Super League dengan Liga Premier tak jauh beza pun sebenarnya. Buktinya, Sime Darby mampu ke final Piala FA. So, no surprisela. Plus, Aidil and Azmi memang regular face dalam Harimau Malaya. King Raja nampak terlampau eksperimental dengan pertahanan hari ni. Letak Azmi Muslim, Bunyamin Omar, Amiridzwn Taj and Mahali main kat defend kiri. Shocking. Ramai kata dia dah lost the plot. Well, in terms of selection, i know something you dont know but i can't tell. Misterius kan? Maybe one day aku akan bagitau, but not now.

Attendance di Stadium macam biasa mengecewakan. Mungkin sebab Super Spontan and Versus kot. Well, if tak ada pun, still stadium akan kosong. Percayalah. About 15000 katanya. Tapi aku tengok macam kurang je.Even budak Ultras Malaya pun tak ramai. It was a disappointing night.

Paling disappointing bila ada politician yang nak jadi wira. Komen performance Safee Sali individually. Now, that sucks. Baru one game duduk dengan supporter, now nak jadi juara. Answer this, if you were not banned by FAM, would you ever sit among the supporters? I rest my case at there. Aku tau, akan ada supporter yang tak puas hati dengan aku sebab politician tu dah banyak tolong team diorang. Well, ikut koranglah.Prinsip aku mudah, Sukan dan Politik macam air dengan minyak, memang tak akan match. Politik ibarat minyak, sukan ibarat air untuk diminum. Kalau letak minyak kat air, air dah tak boleh minum.



Ya, aku pun kritik jugak tactical King Raja malam ni. Ada certain decisions dia yang buat aku marah. But, aku tak jadikan itu alasan untuk tidak menyokong Harimau Malaya. Berhenti mencari alasan dan carilah semangat untuk menyokong. Ni tweet aku paling best, bacalah dan jom ke Shah Alam untuk game lawan Singapore nanti. Cheerio.

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment