Thursday, June 23, 2011

Review: Olimpik Malaysia vs Lubnan..




                                                   

                                               -sumber sokernet.com-

Ok, ini aku bagi review untuk both home and away tros..Untuk game away, skuad muda bimbingan Ong Kim Swee pada separuh masa pertama nampak goyah..terlampau defensif..Mereka seakan-akan takut dengan Lubnan..Mujur pertahanan Skuad Harimau Muda mantap..Apek, Muslim n Fadhli Shas bermati-matian tahan serangan Lubnan..Second Half nampak peningkatan..Malaysia mula menyerang..Wan Zack Haikal memang best..die ade potensi..dribbling, speed dan semangat die memang terbaik..Yang aku tak berape nak gemor adalah kita terlampau defensif..ye, aku tau kita main away, tapi kita punye ranking lebih tinggi daripada Lubnan..Takkan dengan team bawah pun kita nak main defensif..diorang yang patut takut kita, bukan kita takut die..Dahla visual away game tak best, main pulak defensif..memang slowla..agak mengantukla especially 1st Half..


                                                                           

                                                     

                                               -sumber sokernet.com-

Away game di Bukit Jalil..Aku adalah antara beribu penonton yang ada..walaupun penat kerja n esok tu kena bangun awal untuk pergi cover news Dato T, aku gagahkan jugak diri aku demi Harimau Malaya..SBJ walaupun tak penuh, tapi bilangannya lagi ramai daripada Perlawanan peringkat Pertama lawan Pakistan kat Shah Alam..Aku duduk di antara Ultras dengan Geng Rebana..aku masih lagi kecewa dengan geng rebana yang berterusan tak memberi muka kepada Ultras..Setiap kali Ultras buat chant, diorang akan kacau..so, mood aku da spoil sket..tapi takpe, aku fokus pada game..Sekali lagi Wan Zack Haikal mempamerkan permainan yang cemerlang..Harimau Muda leading pada minit ke lapan melalui Irfan Fazail..memang gol yang cantik..Gol Wan Zack Haikal ade macam style Barcelona..Hantaran-hantaran yang menarik, through pass yang tepat dan finishing yang tenang..dalam hati aku dok pikir, anak-anak buah Coach Ong boleh menang besar malam ni..masuk second half, Lubnan serang bertubi-tubi..sekali Gary Steven Robbat kena 2nd yellow..dah kurang sorang player..kena pulak team Lubnan ni banyak berlakon..padahal Apek kena terajang takde plak kena kad..Ade sekali tu, player Lubnan ketara tackle kaki Wan Zack Haikal, free kick pon tak bagi..Supporter semua memang dah angin dengan ref..Bile kurang sorang, lagi sedapla Lubnan nak attack..bertubi-tubi die attack..akhirnya dapat jugakla sebijik..nasib baik sebijik je, kalau tak, kita out..So, aku salute player-player kita..

                                                               

                                               -sumber sokernet.com-

Namun aku kurang berpuas hati dengan penyokong..ketika kita kekurangan seorang pemain, Irfan Fazail kelihatan malas nak tolong defend atau attack..ye, aku pun marah sebab die menyebabkan beban defender bertambah..but aku still ingat yang die score the first goal..so masih ada sumbangan die..tapi penonton lain sampai baling botol n menjerit mintak die ditukarkan..come on man..jangan buat macam tu..itu boleh menjatuhkan konfiden die..yang baling botol pon satu hal..kat stadium tu ramai budak jugak..kena kepala orang ke ape, tak ke bahaya..so please jangan be stupid..and ade plak one stupid fella main laser sampai game terpakse stop kejap..padahal time tu Harimau Muda tengah attack..tak pasal-pasal kacau momentum game..

Aku sangat berharap supaya supporter kita akan lebih matang untuk Kelayakan Piala Dunia minggu depan..Janganla buat benda-benda bodoh..kita jugak yang malu..so, please supporters..behave urself..i'll be there to see if u have changerd or not..Berikanlah sokongan yang tak berbelah bagi kepada pasukan..

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment