Friday, October 7, 2011

Review: Harimau Malaya vs Kanggaroo

Ok..aku nak cakap banyak pon tak guna..sebab aku tak dapat tengok game ni..busy kat parlimen cover belanjawan 2012..aku mengharapkan update dari twitter semata-mata..n bila balik tengok some video from sokernet..so, aku tak dapat gambarkan camne corak permainan Malaysia..but dari feedback n video yang aku tengok, ramai yang kecewa..

Well, daripada video gol2 yang aku tengok kat sokernet.com, hampir kesemua gol berpunca daripada defensive lapse..bahasa mudahnya, adalah pertahanan 'tidur'..senang sangat player Australia passing dalam kawasan Malaysia..simple passing..Midfield aku tengok malas nak back up defender..Supposedly diorang kena tolong tutup ruang yang ada..jangan bagi player Australia ruang langsung..kawal rapi setiap player die..

One more problem, defend tak alert dengan defensive line..ade certain time, patut boleh buat offside trap, tapi tertinggal sorang player kat belakang..Samada player tu tak dengar atau takde orang yang shout..Kapten especially, kena jerit supaya alert dengan offside trap..Semua gol Australia tu gol mudah!!bukannya diorang dribble sampai gol..simple passing game je..mudah je diorang cut through defend kita..

So, kesimpulannya, banyak lagi kita kena perbaiki kalau nak lawan team-team macam Australia ni..Masih jauh jurang kita denga diorang..untuk lepas ni, kita lawan team2 yang rank lebih sket je dari kita..jangan terus ke top 50..maybe boleh lawan New Zealand ke..tak pon Slovakia..orang kata pelan-pelan kayuh..jangan nak terus drastik..

Dan kepada yang sibuk mintak King Raja bawak player baru, now die dah bawak n kita kalah..aku takkan terkejut kalau diorang still tak puas hati..bila guna player lama, kata King Raja pilih kasih..now dah bawak player baru, marah sebab dropkan player lama..Haih..payahla nak layan "coach2" world class ni...Lantak korangla..ape2 pon aku still support King Raja!!!Selamanya Harimau Malaya!!

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment