Monday, February 20, 2012

Preview: Harimau Muda vs Samurai: Will you be there?

Home Game terakhir untuk Harimau Muda. Ye, kita dah terkeluar dari saingan untuk layak ke London. and lawan yang bakal kita jumpa adalah satu daripada gergasi bola sepak, bukan setakat di Asia, tetapi juga di dunia. Masa game kat Jepun, Harimau Muda tewas 3-0. Tapi time tu, kita boleh tewas lebih teruk kalau bukan sebab ketangkasan kapten, Khairul Fahmi.

Persoalannya bukanlah samada Harimau Muda akan menang atau tidak, tapi tanya diri sendiri, adakah anda akan hadir ke stadium memberi sokongan? Jawapan yang paling mudah dan paling popular adalah TIDAK. Mengapa, sebab Harimau Muda dah confirm tak layak. Senang kan jawapan tu. But i'd say it wont make a difference if Harimau Muda layak sekali pun sebab jawapan je akan tukar, iaitu Ala, dah konfirm layak. Other answer adalah, hujung bulan, takde duit, kerja and macam-macam lagi. Well, bab duit, hujung bulan and kerja tu munasabahla. Itu aku faham, but in the end, if the game awal bulan and time weekend pun wont make any difference pun. Why? Well, masa game lawan Bahrain kat SNBJ, awal bulan and weekend pun stadium tak penuh jugak. 

Then, ada jugak yang mintak tiket tu free sebab Harimau Muda dah tak layak dah pun. Pfffttt. Nonsense! Itu permintaan paling bodoh. Ingat kalau bagi free tu penuh? Masa friendly lawan Selangor, kosong je stadium? Free kot? Well, orang yang mintak free tu aku berani jamin, tak pernah turun stadium pun untuk sokong Harimau Muda. Mungkin ramai yang akan kata aku main tuduh, well, if you're a true supporter, you will come no matter what, and without any excuse. Datang ke stadium adalah untuk support team, so alasan mintak free sebab tak layak tu memang stupid.

So, kepada anda yang ada perancangan ke stadium Rabu ni, tahniah. I will be there too. Aku dah pergi dari first game Kelayakan Olimpik ni, so aku nak terus datang dan sokong anak-anak buah coach Ong! Tak kira apa yang berlaku, aku akan terus menyokong. Ramai yang predict kita akan kalah, tapi aku dapat rasakan something akan berlaku. Apa pu yang berlaku aku takkan kecewa, bahkan aku bangga dengan pencapaian anak-anak muda ni. So, diharap ramai yang akan datang dan memenuhkan Stadium Bukit Jalil Rabu ni. Sama-samalah kita berikan sokongan padu kepada Harimau Muda. It was a great journey nevertheless.

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment