Tuesday, February 21, 2012

Seruan Buat Penyokong

Ok, here's another preview untuk menjemput seluruh rakyat Malaysia yang mempunyai kelapangan untuk hadir. Especially kepada peminat tegar pasukan yang beraksi dalam Champions League atau Europa League. Yup, tak kisahla korang support team EPL,Spanish Primera Liga, Serie A, Bundesliga, Liga Belanda or any league in Europe.

Well, mesti ramai antara korang yang bersengkang mata untuk menonton perlawanan pasukan kesayangan korang kan. Main pukul 2-3 pagi. Tapi demi semangat korang tahankan mengantuk atau tidur dulu lepas tu bangun awal untuk tengok game team favourite korang. Besok tu pergi kerja or pergi kelas mata kuyu and mengantuk gila right?Semangat ni nak tengok Champions League.

Tapi kenapa agaknya, bila JUARA asean, JUARA sukan sea main stadium tak penuh? bukan main pukul 2-3 pagi pun. Main pukul 8.30 malam. Habis dalam pukul 11. Pada yang duduk negeri lain tu aku fahamla. Yang duduk dekat dengan stadium? Kenapa kita tak boleh layan JUARA asean dan JUARA sukan sea macam mana kita layan Champions League? kita dah CHAMPION dah.

So, kepada semua. Instead of menjerit2 kat atas kerusi kat rumah or kat mamak mana-mana, jemputla datang ke stadium. Trust me, its addictive. and takkan sama dengan korang tengok kat TV or screen. Ye, memang takde replay, tapi  korang tak nak ke nanti dah ada anak, and something magical happened, korang boleh cakap yang korang ada masa tu.

Marilah warga Malaysia, kita penuhkan stadium untuk final home game untuk kelayakan Olimpik ni. Kita bagi samurai tu menggigil tengok stadium penuh. Bagi diorang menggeletar tengok semangat kita. Biar diorang balik Jepun dengan mimpi yang ngeri tengok sokongan padu kita. Ayuh,sarungkan jersi keramat itu dan turun berikan sokongan buat pejuang-pejuang kita!!

-Tanah Tumpahnya Darahku-

No comments:

Post a Comment